قطعات دستگاه خودپرداز

فروش قطعات دستگاه خودپرداز وینکور و ان سی آر توسط شرکت افرا اکسون (تامین کننده و تعمیر کننده قطعات دستگاه عابر بانک)
02122229976 شماره تلفن دفتر تهران

تا چند سال پیش برای استفاده از خدمات بانکی باید شخصا به شعبه بانک می رفتیم. بعد از مدت ها در صف انتظاربودن  ، مسئول و کارمند بانک کار ما را انجام میداد. اما امروزه نیازی به اتلاف وقت به این صورت نیست. به سادگی با استفاده از دستگاه خودپرداز می توانیم بسیاری از کارهای بانکی خود را انجام دهیم. مانند برداشت پول، انتقال پول، پرداخت اقساط، پرداخت صورتحساب و... دستگاه خودپرداز یا دستگاه عابر بانک و به اختصار ATM یک ماشین بانکی است که به مشتریان اجازه می دهد تا فعالیت های بانکی روزانه خود را بدون نیاز به رفتن حضوری به بانک به صورت فردی انجام دهند. مشتریان به جای مراجعه به بانک می توانند با وارد کردن کارت بانکی خود به این دستگاه از خدمات بانک به راحتی استفاده کنند. در این مقاله به بررسی خودپردازها و نحوه خرید آن ها و مواردی از این قبیل خواهیم پرداخت.


اجزای تشکیل دهنده دستگاه عابربانک

از انواع قطعات خودپرداز می توان به موارد زیر اشاره کرد و به توضیحات کوتاهی در مورد هر یک از آن ها پرداخت:

  1. کامپیوتر (pc ATM)

یک کامپیوتر مرکزی است که تفاوت زیادی با کامپیوتر های شخصی و سیستم های خانگی ندارد. این کامپیوتر هماهنگی و کنترل ماژول های مختلف دستگاه خودپرداز را عهده دار است.

.

  1. کارت خوان (reader card)

 این دستگاه کارت های مغناطیسی و هوشمند را می خواند. با استفاده از کارتخوان کارت خود را وارد دستگاه می کنید. پس از خواندن محتویات توسط کارتخوان اطلاعات آن به سرور مرکزی برای بررسی های بعدی ارسال می شود.

  1. چاپگر رسید (printer receipt):

این چاپگر بر اساس دستور کامپیوتر اصلی عمل کرده و رسید مشتری را چاپ می کند.

 

  1. چاپگر ژورنال (printer journal) :

ممکن است در برخی موارد بین نظر مشتری و نظر بانک اختلافاتی وجود داشته باشد. این چاپگر با ثبت تمام وقایع و نگهداری و چاپ آن ها برای رفع این مشکل مفید است.

  1. صفحه کلید (pad pin):

همان صفحه کلید روی دستگاه خودپرداز است که با استفاده از آن می توانید در ابتدا رمز ورود خود را وارد کرده و سپس عملیات و اطلاعات دیگر را با استفاده از آن در خودپرداز وارد کنید.

  1. نمایشگر (Display) :

با استفاده از صفحه نمایش می توانید با دستگاه خودپرداز ارتباط برقرار کنید. نمایشگر شما را برای دریافت خدمات و انتخاب صحیح آن هدایت و راهنمایی می کند.

  1. نمایشگر اپراتور (SOP, TTU):

با استفاده از این صفحه نمایش اپراتور دستگاه قادر است تا وضعیت قسمت های مختلف مانند حسابرسی ، پول گذاری و دیگر عملیات مربوط به دستگاه خودپرداز را ببیند.

  1. پرداخت کننده (DISPENSER CASH) :

علاوه بر اینکه دستگاه خودپرداز ماژول های مختلفی دارد می توان از یک ماژول بسیار مهم به نام دیسپنسر نام برد. هر شرکتی این ماژول را تولید نمی کند تعداد تولیدکنندگان این شرکت در دنیا محدود است. این ماژول پرداخت کننده اسکناس یا اسکناس پرداز نام داشته و به طور کلی دیسپنسر نامیده می شود. این دستگاه قلب خودپرداز بوده و از مهمترین قطعات خودپرداز است. وظیفه دیسپنسر پرداخت وجه درخواست شده به مشتری است.  یک دستگاه الکترومکانیکی که مانند یک ربات عمل کرده و وظیفه شمارش اسکناس های درخواست شده از طرف مشتری را بر عهده دارد. این دستگاه بر اساس دستور کامپیوتر اصلی عمل می کند.

حال که به طور مختصر با قطعات خودپرداز آشنا شدیم بیایید به شرایط خرید قطعات خودپرداز بپردازیم.

خرید قطعات خودپرداز از یک شرکت معتبر

بسیاری از مردم، شرکت ها، بانک ها و سازمان هایی که در سال های اخیر از دستگاه خودپرداز استفاده کرده اند، ممکن است به هر دلیلی نیازمند قطعات جدید برای دستگاه خود باشند. بعضا به دلیل تغییر رویکرد تجاری، تغییر شرایط و مسائل دیگر نیاز است تا قطعات خودپرداز خود را تغییر را ارتقا دهند. شرکت افرا اکسون برای ارائه این خدمات به صورت اختصاصی و حرفه ای با کادری مجهز و با سابقه در خدمت شماست. این شرکت با ارائه بهترین خدمات انواع نیازهای شما در رابطه با قطعات خودپرداز را رفع کرده و به کار شما رونق می بخشد. از آنجا که دستگاه خودپرداز یک دستگاه فنی، الکترونیکی و مکانیکی بسیار پیچیده است، بنابراین به شدت توصیه می شود که بدون مشاوره و پشتیبانی یک شرکت معتبر، خدماتی از افراد دیگر دریافت نکنید. حتی اگر تصمیم به خرید یک خودپرداز نو گرفته اید، آن را از یک شرکت معتبر ثبت شده تجارت الکترونیکی مانند افرا اکسون خریداری کنید تا عملکرد فنی شما تضمین شود.

شرایط فروش قطعات دستگاه عابر بانک

امکان فروش قطعات خودپرداز به تمام اشخاص حقوقی و اشخاص حقوقی بدون هیچ منبع قانونی وجود دارد. معمولاً تعدادی شرایط فنی و تجاری برای انتقال دستگاه وجود دارد که مهم ترین آن ها ممکن است مکان دستگاه از نظر ترافیک و تقاضا برای معامله، نصب ایمن، برق، خط تلفن، اینترنت و دوربین مدار بسته و دیگر اسنادی باشد که طرفین باید در هر قرارداد تغییر کنند. هر خودپرداز دارای دو قرارداد جداگانه است، یکی برای فروش و دیگری برای پشتیبانی و خدمات، که هر دو به بهترین وجه با شرکت افرا اکسون انجام می شود.

نکاتی برای خرید خودپرداز و قطعات دستگاه خودپرداز

  • برای خرید خودپرداز یا قطعات آن باید به شرکت معتبر مراجعه کرده که دارای پشتیبانی و ضمانت پس از فروش باشد.

  پس از خرید قطعات خودپرداز،  باید یک تیم پشتیبانی در کنار خود داشته باشید تا در سهولت بتوانید قطعات را نصب کرده و دستگاه خود را در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی کنید.

ما یک شرکت ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به دستگاه خودپرداز هستيم . شرکت افرا اکسون سالیان سال است که با ارائه بهترین خدمات و دارا بودن تیمی متشکل از افراد متخصص و با تجربه در خدمت شماست تا تمامی مشکلات خود را در رابطه با خودپرداز برطرف کنید. شرکت ما ارائه دهنده خدمات خودپرداز Wincor و NCR به عنوان بزرگترین تامین کننده قطعات یدکی برای خودپردازهای کشور آماده ارائه هرگونه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.

با خرید دستگاه خودپرداز شخصی از افرا اکسون از خرید خود رضایت صد در صدی کسب خواهید کرد. چنانچه نیاز به مشاوره دارید می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرموده و از نظرات کارشناسانه آنها استفاده کنید.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :